dilluns, 18 de maig del 2009

Presentació a Montoliu de Lleida

Dissabte passat vam presentar Esmorzars de Lleida a Montoliu. Érem el Marcel•lí, el meu editor; el Daniel Farré, l’alcalde del poble, i un servidor. A la sala d’actes de l’Ajuntament, guarnida amb l’exposició itinerant “La Maternitat d’Elna”, vam parlar de gastronomia, de cultura popular, de música, de viatges, de la família i amics que tenim a Montoliu... Allí vaig compartir una bella estona amb alguns dels personatges que surten al capítol dedicat a Cal Prim. Hi havia el Jordi Prim, que el dia del vi no estava gaire fi; el Tudel, el ferrer; la Jèssica, la filla del Tudel, i el Pep, el millor acordionista de Montoliu. Una de les coses que vaig dir va ser que el capítol dedicat a la festa del vi de Cal Prim em va suposar un autèntic repte per la seva complexitat tècnica. Vaig suar sang i tinta intentant quadrar tots els passos que van des de la compra del raïm fins a l’envasat en bombones de plàstic o bótes de fusta. Ara, m’ho vaig passar d’allò més bé evocant la companyonia entre els participants en aquella festa. I em van venir unes ganes boges de tornar-hi... un any darrera l’altre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada