dissabte, 21 de novembre del 2009

Presentació a Juneda

Divendres passat vaig presentar el llibre a la Biblioteca Joan Duch de Juneda. Va ser bonic tornar al lloc on vaig fer la presentació d'Oli en un llum quasi dos anys després. Hi havia ma cunyada Maite, les bibliotecàries de Juneda i les Borges, l'alcalde, el veí de ma cunyada, la fotògrafa del SomGarrigues, el regidor de cultura... No em pregunteu els noms: totes les cares em sonen d'altres presentacions, però no encerto mai a identificar-les correctament. Imagineu-vos que aquest de la coroneta (d'esquena, a l'esquerra) pensava que era el maquetador d'Oli en un llum... I no ho era, és clar. Tot i que va dir, suposo que per no fer-me sentir tan xafa-tolls, que s'assemblaven.
A la presentació junedenca vaig dir que "Esmorzars de Lleida" és com una catxipanda o una cassola de tros -típica de Juneda, on en fan un concurs per allà al maig, em sembla-, un llibre amb molts i molt variats ingredients. Hi ha història familiar i del poble en qüestió, descripció gastronòmica, receptes de cuina, autobiografia, molt oli -no ho llegiu amb segones-, diàlegs en lleidatà, un tribut al la cuina tradicional i popular... La intenció és treure un bon plat amb els ingredients que porto de casa i els que em trobo pels llocs on vaig a esmorzar. Però, clar, això no ho de dir jo, que sóc qui cuino. Ho han de dir els que mengen.

(Un aclariment: cuino millor les paraules que el menjar, la qual cosa tampoc és dir gaire)

2 comentaris:

  1. M'apunto a la llista el nom del teu altre llibre. Un més a llegir. Quina feina que em doneu!-)

    ResponElimina
  2. Tranquil·la, un lector em va dir que s'havia polit Oli en un llum en dues tardes. Una lectora, en una nit.

    ResponElimina