divendres, 13 de novembre del 2009

El preu de la felicitat

Aquest és el títol del relat que va resultar premiat en el Concurs literari "El Portal" de Castellvell del Camp. L'escriptor de Sant Carles de la Ràpita Ramon G. Reverter retrata, reconstrueix la rivalitat atàvica entre pagesos i pescadors, l'ambient de les tavernes, els desafiaments, les curses de barques de cent anys enrera. A l'acte, presidit per l'alcalde de Castellvell, el Josep Lluís, i la regidora de Cultura, l'Àngels, el nombrós públic va gaudir amb la lectura, a càrrec del propi autor, del trepidant tram final del relat, quan les barques estan a punt d'arribar a la platja de les Cases d'Alcanar.
Suposo que, a aquestes alçades, ja haureu endevinat que us explico això perquè vaig formar part del jurat. M'ho vaig passar molt bé llegint aquesta i les disset obres restants. N'hi havia de certament originals i ben escrites. Dono les gràcies que m'hagin donat aquesta oportunitat, a banda de l'Ajuntament, a la Maria Elisa i la Palmira. Elles saben perquè.
Tampoc vull oblidar-me dels meus companys de jurat: el Josep Maria i la Josefina. Amb ells hi he passat estones molt bones, sobretot el dia de la deliberació. Voleu saber una anècdota? Tots tres tenim els cognoms repetits. I una altra que potser ells dos han passat per alt: tots tres celebrem el mateix sant (perquè el meu nom complet és Josep Ignasi).






3 comentaris: