dissabte, 24 d’abril del 2010

Sant Jordi 10 (Gràcies, Terres de l'Ebre!)

Un altre Sant Jordi. Aquest any, també intercomarcal. Al matí vaig ser a Móra d'Ebre, a la Llibreria Bassa, on vaig viure anècdotes suculentíssimes. Vaig perdre el compte de les vegades que la clientela em va demanar a quin preu anaven les roses, i fins i tot una senyora gran em va demanar que li firmés un llibre del Pep Guardiola. Vaig parlar amb l'Annchen, una noia sud-africana que fa cinc mesos que és a Móra d'Ebre, sobre la potencialitat turística d'aquestes Terres. Vaig parlar de la imminent Fira del Llibre Ebrenc amb l'Albert i la Núria, i vaig intercanviar impressions amb la gent a qui dedicava el llibre.

Per dinar, vaig anar al Bar la Creu, un dels escenaris del meu llibre d'esmorzars ebrencs. El bacallà, de l'Atlàntic, era finíssim; el Moisés me'l va deixar al punt. Els musclos, de l'Ametlla de Mar, amb aquell punt de sal que et fa llepar la closca. I el vi, de la Cooperativa de Gandesa (felicitats, Joan Maria i companyia!), deliciós.

Després de dinar, vaig anar a Tortosa. Vaig signar llibres en companyia d'escriptors com Emigdi Subirats, Jesús Tibau, Esteban Martín, Cinta Arasa o Francesca Aliern. Els vaig dir, mig en broma mig seriosament, que la paradeta de la 2 de Viladrich semblava la Llibreria Serret però a l'aire lliure.

A l'últim tram de la tarda, va ploure. Va parar quan la llibreria estava a punt de tancar...

Tot i així, no em puc queixar. Va ser un bon Sant Jordi, el meu primer Sant Jordi ebrenc. Gràcies a tots (i totes) els que ho heu fet possible!






1 comentari:

  1. Això que et demanin el preu de les roses o et preguntin on està determinat llibre, és tot un clàssic.
    Una abraçada

    ResponElimina